Thursday, September 12, 2013

See through your heart. - Mabul Island.

Sesiapa bercadang nak pergi holiday or honeymoon.. Sila pergi Mabul Island. Please go! Dah lepas 3 bulan aku dan kawan-kawan pergi mabul. Tapi rindu dihati terhadap Mabul jangan katalah. Setiap kali tengok gambar setiap kali tu rindu gila. Indah yang luarbiasa pada aku. Pengalaman yang takkan dapat dikutip kat semenanjung ni. Resort atas air. Dapat tengok budaya dan cara hidup yang berbeza orang-orang bajau laut. Dorang still hidup cara oldschool. Takde elektrik. Ada tu ada..tapi guna generator. Tapi kat mana-mana pulau  yang aku pergi pun..sumber elektrik dorang adalah generator. I'm truly madly deeply in love with this place.
Nampak tak betapa jernihnya ayor kat sini. Nampak tak!

Jatuh hati. Subhanallah.
Yang Dirindui.
Ini port untuk snorkelling. Snap dari atas bot. Nampak macam cetek tapi dalam sebenarnya. Betapalah jernihnya air kat sini.
Rohit dan Rohan. Dorang adik beradik. Anak-anak bajau laut. Dorang akan datang kalau nampak tourist untuk mintak duit. Nampak je kita..dorang akan tadah tangan. Anak-anak bajau laut kat sana memang kebanyakannya tak berbaju. Kesian dorang..hidup dalam bot je. :'(
Boleh kata semua anak-anak bajau laut expert kayuh perahu ni. Memang style.
Nengok ayor tu. Crystal Clear okay.  Geram rasa nak terjun!

Ni  chalet kami menginap. Billabong. Resort kat Pulau Mabul boleh kata semua atas ayor ye. Style wei memang style. 
Ni sebelah belakang.Perkampungan penduduk Pulau Mabul. Kampung-kampung ayor jernih ghope gini.
Ni kedai runcit kat perkampungan Mabul. Oldskool kan? Jajan yang depa juai pun oldskool..yang aku duk makan masa-masa kecik ada kat kedai runcit dorang. Dorang hidup cara dorang. Peaceful. 
Kat sana geng patrick ni banyak gila. Senang jumpa.. macam-macam jenis.
Jika diizin Tuhan..aku nak pergi lagi Pulau Mabul ni. InsyaAllah!

Semua gambar ni aku snap dari fon S2 je. Ada 2 keping je yang gambarnya di edit sikit. Lain-lain gambar original. Serius puas hati pakai samsung.*tetiba.

No comments:

Post a Comment