Thursday, August 30, 2012

29 Ogos 2012. Finally - Senyum 2 hari 2 malam.

Syukur ke hadrat Illahi. Atas izin-Nya.. Setelah 8 ke 9 tahun, akhirnya bertemu juga aku dan dia. This is so really Cinta Luar Biasa bagi aku. Benda yang aku pasti dan yakin akan berlaku SINCE dulu lagi..telah menjadi kenyataan semalam. Tiada siapa yang tahu akan rahsia Allah. Segala dah tertulis..bila, dimana dan ketikanya. Allah menggerakkan hati aku dan aku hanya mengikutnya. Alhamdulillah. "Put your trust in HIM, Raise your hands and pray"- Maher Zain.
Hari isnin kemarin dia cakap nak jumpa aku terlebih dahulu sebelum jumpa orang tua aku, supaya kami tak gugup sangat n boleh la nak bincang dengan lebih proper hal bertunang. Mula-mula aku ingat dia nak tunda jugak masa untuk jumpa memandangkan hari selasa dah dapat tahu 'program' jumaat ni cancel. Rupanya tak..dia still ajak berjumpa. Masa dia kata nak jumpa aritu..aku dah berdebar tapi duk rasa yok'oo je dia ni. But then..dia memang serius nak jumpa. Siap kata.. kalau tak selesa aku boleh bawak sekali housmate aku yang dorang. Bila dengar je macam tu.. ape lagi. Berbunga-bungalah taman dalam hati ni.*Ecewah.
So semalam seperti yang dirancang.. Lepas waktu kerja aku dengan housemates aku pun geraklah menuju ke destinasi. Jusco Balakong jee. Thehee. Sampai-sampai dah masuk waktu maghrib.Bagi tau dia dah sampai.. kitorang gi solat dulu. Aii..masa ni jangan tanyalah apa perasaan aku. TAK KERUAN senang cakap. Hehe. Lepas solat memang doa macam-macam. Aku tak konfiden dengan diri sebenarnya. Nak lagi dah gemok ni. Takot je dia terkejut tengok. Walaupun sebelum-sebelum ni dia kata.. semua tu tak effect apa-apa pada dia..sbb dia terima aku apa adanya.
Ngam-ngam aku abes solat..telefon bunyi. Perghh. Menjadi-jadi dia punya berdebor. Rasa nak berdiri pun tak boleh. *lebih-lebih je. Dah siap-siap.. aku n kawan-kawan pun keluar dari surau. Kawan-kawan pon boleh tahan..jam-jam tu jugak kata nak hantar telekung dekat kereta. Sebenarnya nak bagi line. Masa ni aku pun dah tak tau ape sebenarnya perasaan aku. Berdebar jangan cakaplah..walaupun dah kenal muka..dah boleh agak fizikal dia macam mana, berdebar tetap berdebar. Jap-jap nak betul tudung. Memang gelabah ayam betul rasanya. Then dia call tanya aku tunggu dia kat mana. Bla..bla..bla.. Tiba saat yang dinanti dia call n tanya lagi aku kat mana..then dia kata.. dia dah nampak aku. Mana boleh jadi.. dia nmpak aku,aku tak nampak dia lagi..... Aku pusing belakang.. NAH! hambik kau.. dia berjalan dengan senyuman menuju arah aku. Macam drama dah aku rasa. Hehehe.
Memang rasa mcm baru berkenalan. Macam tengah jumpa orang lain. Suara dalam fon dengan live kadang tu kan lain sikit. Macam tu lah aku dengar suara dia masa dia tegur aku. Takdelah garau sangat macam dalam fon. Soft sikit. Aku selalu bayangkan air muka dia macam serius-serius. Tapi sebenarnya tak. Air muka dia lembut. Senang cakap.. COMEL. *Lebih-lebih dah ni.
Actually.. bukan aku je yang gementar dan malu.Dia pun sama. Memang betullah dia kata..dia segan sikit dengan perempuan. Dalam fon je cakap gebang. Depan-depan nak pandang muka aku pun dia segan.Hehee. Disebabkan dia malu-malu gugup aku jadi tak segan sangat. Kesimpulannya..okaylah.Syukur sangat. Dia hormat diri dan 'cara' aku tang yang tu..aku puji dan salute. Itu je aku boleh kata. Oh ye lupa. Kami makan berdua je se table. Kawan-kawan aku tu paksa-paksa pun tak mau join. Depa duk table lain.


Randomly duduk. Dan dia pilih duduk meja ni. Dah duduk baru aku nampak nombor table adalah nombor favourite aku.


Mesti orang ingat aku yang tak habis makan. No no. Dia yang tak habis makan. Heehee.


Masa ni lepas makan. Masing-masing dah rasa comfirt. Aku as usually..suka nak snap-snap. And The best thing is.. dia okay . Sporting lah. *orang kurus je tp kaki macam gajah.


KAMI. Masa ni nak balik dah. Kawan lah tolong snap. Malu-malu nak amik gambar sama. :P

6 comments:

  1. Happy for you la kakmah.. Hoh hoh hoh.. Ai baca pon tersengih sengih. Keh keh keh..

    ReplyDelete
  2. bestnya!!!!
    kaler baju pun sedondon.
    happy for you jne. :)

    ReplyDelete
  3. Thank you nana. Thank u so much coz selama ni sentiasa berada dipihat junne. (:

    ReplyDelete
  4. Thank you nana. Thank u so much coz selama ni sentiasa berada dipihat junne. (:

    ReplyDelete